Jom Beli Buku Di Book Cafe

Jumaat, 25 Mac 2016

Usia vs Kesihatan vs Wang vs Masa

Pada zaman kanak-kanak dan remaja, kita memiliki kesihatan yang baik, tambahan lagi masa yang banyak terluang, namun kita tidak memiliki keeWANGan yang mantap dek tidak mampu lagi untuk mencari rezeki sendiri.

Selepas kita meninggalkan zaman tersebut, kita melangkah pula kezaman dewasa. Ketika ini, kita memiliki kesihatan yang baik, keewangan yang stabil, namun MASA kita tiada, kita terlalu sibuk mencari harta.

Seterusnya kita memasuki zaman usia emas, di zaman ini, keewangan kita mantap, masa kita banyak terluang kerana ramai sudah berhenti dan bersara dari bekerja. Namun, ketika ini KESIHATAN kita semakin lemah dan menanti masa untuk menghadap Ilahi.

Jadi di sini kita dapat lihat bahawa kehidupan kita sentiasa tidak mencapai kesempurnaan. Namun, kesempurnaan yang IMPOSSIBLE itu kita boleh jadikan POSSIBLE dengan akal fikiran kita. Maknanya, kita harus bijak untuk mencari dan mengatur langkah untul mencapai kesempurnaa itu, lebih-lebih lagi diusia muda, rebutlah peluang sebaik mungkin, jangan terlalu leka mencari harta sehingga kita lupa mengambil berat tentang aspek lain.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan